کسب رتبه اول کشوری طرح درس نویسی کتاب فیزیک توسط معلم کرمانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: «فاطمه شجاعی» دبیر فیزیک مدارس منطقه ماهان موفق به کسب رتبه اول کشوری طرح درس نویسی کتاب فیزیک پایه دهم متوسطه دوره دوم شد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان كرمان، محمد محسن بیگی در گردهمایی کارشناسان آموزش متوسطه دوره اول و دوم ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان بر انجام کار تیمی و ایجاد تعامل و هم افزایی در راستای ارتقا سطح فعالیت های آموزشی و پرورشی  تاکید کرد، افزود: تجزیه و تحلیل فعالیت ها و برنامه های حوزه آموزش متوسطه و ایجاد حساسیت در جهت بر نامه ریزی برای  کیفیت بخشی به این فعالیت ها ضروری است. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از نیروی انسانی به عنوان مهمترین و با ارزش ترین سرمایه آموزش و پرورش یاد کرد و اظهاركرد: توانمند سازی و بروز رسانی معلمان ضرورتی انکار ناپذیری در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است. وی با اشاره به وجود سرمایه های مختلف در آموزش و پرورش تصریح کرد: به رخ کشیدن نداشته ها و گلایه مکرر از مشکلات مالی مانع از برنامه ریزی برای موفقیت می شود اما اگر با مثبت اندیشی سرمایه های مختلف شناسایی شوند مسیر برای موفقیت هموار و آسانتر می شود. محسن بیگی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش هیچ سقفی برای موفقیت و پیشرفت وجود ندارد زیرا انسان سازی و هدایت دانش آموزان به سمت  زندگی بهتر و کمال و سعادت  مهمترین هدف این دستگاه مهم و زیر ساختی است. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کیفیت بخشی باید سرلوحه همه برنامه ها در آموزش و پرورش باشد، اظهار داشت: تقویت تفکر کیفیت محور در تمامی حوزه های آموزش و پرورش ضروری است. وی بر برنامه ریزی در راستای ارتقاء کیفیت در مدارس متوسطه تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی پایه و مقدمه کیفیت بخشی است. محسن بیگی با بیان اینکه عمر گرانمایه دانش آموزان با ارزش ترین سرمایه های مردم  و کشور به صورت امانت در اختیار ماست خاطر نشان کرد: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی را فراموش نکنیم زیرا این فراموشی بزرگترین خیانت به کشور و مردم است. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به توسعه متوازن رشته های تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: باید به عنوان مشاور مصلحت های دانش آموزان را برای اولیا و دانش آموزان تشریح کنیم تا بهترین انتخاب را بر اساس توانمندی ها و واقعیت های کشور و جامعه داشته باشند. محسن بیگی بر استفاده فکری و مشاوره ای از اولیا دانش آموزان تاکید کرد و افزود: باید جلسات انجمن اولیا و مربیان به صورت کارگاه آموزشی برگزار شود. وی از توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان در فرایند تدریس به عنوان یک اصل نام برد و بر شناسایی استعدادهای دانش آموزان و برنامه ریزی برای شکوفای این استعدادها تاکیدکرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برنامه تعالی مدیریت مدرسه به عنوان برنامه ای موثر در راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نام برد و خاطر نشان کرد: این برنامه باید از برنامه های ذاتی تمامی مدارس باشد و برای همه ارکان مدرسه قابل استفاده شود.

سند تحول بنیادین